Langevo byl startup firmy Syntactic Sugar. Tomáš Holub chtěl vytvořit aplikaci / hru, která by lidem pomohla v učení cizích jazyků. Nápad to byl krásný, ale konkurence v podobě Duolinga byla příliš velká.
Hra chtěla využít úspěchu farmville k něčemu prospěšnějšímu a to učení slovíček. Opakovánín slovíček se uživatel staral o svoje políčka a sklizenou úrodu prodával a nakupoval si další políčka obsahující políčka. O to aby to jazykově fungovalo se staral Ladislav Sedlák.
U tohoto projektu jsem byl na pozici grafik (jeden ze dvou) a kodér (tam jsem nakonec byli také dva).
Grafika hodně stavěla na ručních kresbách grafičky Martiny Vaněčkové, která též ilustrovala všechny obrázky ke slovíčkům. Já jsem pak k ručně kreslené grafice navrh grafiku a styl ovládacích prvů hry a nakonec i celý prezentační web (ze kterého je většina screenshotů). V současné době již aplikace nefunguje a ze hry mi tak zbyl pouze jeden screenshot.
Funkčně aplikaci poháněl backend, nejprve v php, pak se přešlo na python. Zpětně teď vidím přechod v průběhu vývoje jako jeden z důvodů, proč jsme neuspěli.
Část clienta, kterou jsem programoval já, byla webová aplikace v javascriptu. Se serverem komunikovala přes API pomocí json zpráv. Vyzkoušel jsem si tu spoustu věcí prvně a rapidně se zdokonalil v programování v javascriptu. Obecně bylo Langevo skvělá pracovní zkušenost a asi bych bez něj nebyl, kde jsem teď.
Další moji rolí v tomto projektu bylo i starat se o herní mechaniky a gamifikaci. Celé to mělo být učení hrou a bylo proto třeba půjčit si herní prvky. A jakožto hráč PC her jsem měl s různou formou gamifikace zkušenosti.
Je opravdu škoda, že nám to nevyšlo...